Köpvillkor

Köpvilkor för företag – <Klicka här>

Uppgifter i butiken

Vi reserverar oss för felaktigheter som kan finnas om våra produkter. Det gäller texter, bilder, antal i lager och priser. Vid uppenbara fel som vi upptäcker på en vara du beställt kommer vi att kontakta dig innan ordern skickas. Skulle misstaget innebära att du inte längre vill ha varan får du givetvis annullera den från ordern likaväl som andra varor som uppenbart hör ihop med varan du avböjer.

Vi försöker alltid ha rätt information om varorna men det kan bli fel ibland. Hittar du något fel uppskattar vi om vi får del av din upptäckt.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms på hemsidan. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter.

Fraktkostnaden beror på paketets längd:
Normalt med 73,75 SEK (59 SEK + moms).
Långa paket, över 1,5m kostar 300 SEK (240 SEK + moms).
Paket över 3,0m kostar 875 SEK (700 SEK + moms)

Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Du behöver inte ha ett Paysonkonto för att handla hos oss. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar såsom Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning mot faktura

Privatpersoner kan köpa varor mot faktura om identitet och betalningsförmåga kan styrkas. Personnummer krävs och en kreditupplysning kommer att göras. Enytec har rätt att neka fakturabetalning om betalningsförmågan känns otillräcklig eller om andra orsaker gör att betalning känns osäker.
Fakturor kan betalas till vårt bankgiro eller via Swish.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Du har inte ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller är specialtillverkad för din räkning, exempelvis tillkapade led-stripes..

Om du tänker utnyttja din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får prova den och försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Alla varor har ett års garanti om inget annat anges. Utöver detta har du tre års reklamationsrätt. Läs mer om detta hos konsumentverket. Skulle en tvist uppstå försöker vi givetvis lösa den så smärtfritt som möjligt. Om du tycker vi misskött oss kan du gå vidare till denna webadress: ec.europa.eu/odr som visar på olika sätt att lösa tvister utan att gå till domstol.

Leveranstid

Finns varan i lager skickas den normalt inom 48 timmar efter beställning. Leveranstiden anges annars i ett ordererkännande eller personligt mail som skickas till dig. Skulle du inte vara nöjd med erhållet leveransbesked äger du rätt att häva köpet. Om du vill utnyttja denna rätt skall vi informeras om det senast 3 dagar efter ordererkännandets mottagning. Varor som ej finns i lager har normalt en leveranstid på upp till ca 4 veckor.

Ej uthämtade paket

Har du valt DHL Servicepoint som fraktsätt finns dina varor kvar på hämtningsstället under två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 400:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad om inte varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Har vi gjort fel står vi givetvis för alla fraktkostnader. Kontakta oss för fraktsedel.

När du utnyttjar din ångerrätt ska du, utan onödigt dröjsmål, sända eller lämna tillbaka varan till oss.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.